marți, 21 iulie 2009

Morală

Din volumul "În slujba reginei"

PUTERE=?JUSTIŢIE
Nu de balanţă-s atârnate
Ci doar de două crengi uscate;
Ce bine-ar fi ca să se rupă,
Ca niciuna să nu corupă.

SOLUŢIE
Când câinele mi-am cumpărat
Pe dată coada i-am tăiat;
Duşmanii vor vorbi de câine
Şi poate m-or uita pe mine.

DIALOG AVOCAT-INCULPAT
-Te-am apărat ca pe-al meu fiu;
-Îţi mulţumesc, prea bine ştiu,
Dar n-am avut deloc habar
Că şi-al matale e tâlhar.

TATĂ ŞI FIU
-Deşi încerc să nu dau tare
De câte ori te bat cu foc,
Pe mine tot aşa mă doare;
-Te cred dar nu-n acelaşi loc!

ATEUL
Îşi scoate pălăria fix
În faţa unui crucifix:
-” Mereu ne salutăm
Dar nu ne frecventăm!”

FETELE
Din vremuri vechi, aşa se spune:
În rai ajung doar fete bune;
Dar cele ce-s de gen uşor
Ajung acolo unde vor.

ISPITA
Dacă stau şi mă gândesc,
Zic, aproape-ntr o clipită:
Nu mă duce în ispită,
Singur, drumul îl găsesc.

PALAT DE JUSTIŢIE VECIN CU SPITALUL
Apropiera de spital
În aparenţă pare gravă,
Dar locul este ideal
Justiţiei, căci e bolnavă!

BALANŢA JUSTIŢIEI
Atât de bine cântărea,
Dar numai în antichitate;
Acuma nu poate avea
Decât balanţe dereglate.

CREDINŢĂ
Sunt la senectute
E adevărat,
De comit păcat
Cred că e virtute.

A NU SE UITA
Cum cu soţia ta e bai,
De la balcon vrei să te-arunci;
Să nu uiţi nicidecum atunci,
Că nu ai aripi...coarne ai.

ADEVĂRUL
Într-o lume-ocultă-n care
Tot ce-i adevăr dispare,
Neadevăratul e adevărat
Şi adevăratul neadevărat.