marți, 21 iulie 2009

Cultură şi artă (2)

Din volumul "În slujba reginei"

UNUI DIRECTOR NEPOTRIVIT LA TEATRU
Dragul neichi Todorut
Ai cazut din lac în put,
Ca n-ai stiut si nu stii înca,
De se bea sau se manânca.

CULTURA NU ESTE PRETUITA
Desi avem si oameni culti
Cultura-i, azi, în suferinta;
Sa n-o lasam în neputinta,
Caci vom avea prea multi “desculti”.

UNUI PICTOR
La unul dintre vernisaje
Din ce-a expus numitul:
Natura moarta si peisaje,
Mai sic a fost ...afisul.

IMPRESARUL SI COMPOZITORUL SUFERIND
-Atât de multa lume vine
Ca sa te-asculte-acum pe tine;
-Sa-i vad eu n-o sa mai apuc,
Acuma vin când eu ma duc?!

PICTORUL SI COLECTIONARUL
-Cu banii ce mi-i oferiti
Nici pretul pânzei nu-l platiti;
-Uitati ca nu a fost pictata
Atunci când a fost cumparata!

SCRIITORUL SI TRECATORUL
-Ochelarii i-am uitat,
Spune-mi ce e afisat?
-Nu am cum sa te servesc,
Nici eu nu stiu sa citesc.

POLIGLOTE
Ca vor sa stie multe limbi
E greu dorinta sa le-o schimbi,
Dar eu le rog sa ma asculte
Ca la femei si una-s...multe.

UNEI SOLISTE
Am ascultat-o, nu odata,
În lume nimeni nu era ca ea,
Avea o voce ca de catifea
...Uzata.


SONDAJ DESPRE ANTICARIAT
Întrebati pe strada
Încercau sa creada,
Din motive varii,
Ca e contra carii.

POETUL
Foarte des e criticat,
Dar când este laudat,
Zice calm, ca si pentru nepoti:
Nu poti sa-i nemultumesti pe toti!


1 2 3