marți, 21 iulie 2009

Anotimpuri

Din volumul "În slujba reginei"

PRIMĂVARA SĂRACULUI
Cândva mă-ntâmpina cu flori,
Acuma dis-de-dimineaţă
Mă-ncearcă numai reci fiori,
Când văd pe geam doar flori de gheaţă.

PRIMĂVARA
Plecând cu ghiocei cu tot
Sunt supărat de nu mai pot,
Căci n-aş fi vrut să se întâmple
Să-i uite pe ai mei la tâmple.

DEBRANŞAREA IERNII
Nu putem să debranşăm
Iarna, că-i de la natură;
Tremurând o-ntâmpinăm
Şi mimăm c-avem căldură.

SOLUŢIE PENTRU IARNĂ
De frigul crâncen nu-mi mai pasă
Căci o soluţie mai am:
Să las mereu deschis un geam,
Ca aer “cald” să-mi intre-n casă!

IARNĂ ROMÂNEASCĂ
E atâta de frumoasă
Că ai vrea să ieşi din casă,
Poate nici nu ai greşi,
Că, de frig, n-ai mai muri!

SOLUŢIE ÎMPOTRIVA GERULUI
Mai ales că e cam gol
Poate-avea şi el un rol:
Ca să scap un pic de ger,
Voi intra în...frigider.

GERUL DIN CASĂ
Gerul nu l-aş mai avea
Geamul de n-ar îngheţa;
Ca să -mi cumpăr termopane
O să-mi vând nişte organe!

SĂRACII ŞI IARNA
N-avem gaz şi nici căldură
Cât de cât să ne spălăm;
Ca igienei loc să-i dăm,
Apa ne-o-ncălzim în gură!

DIALOG CANICULAR
-Pare-se că-ncep să cadă
Unii seceraţi pe stradă;
Cinicul zise pe şleau:
-Ăia şi aşa mureau!