marți, 21 iulie 2009

Trăsături de caracter (2)

Din volumul "În slujba reginei"

NAIVITATE
La începutul lunii mai
Credeam ca este înca”floare”,
Dar stând cu ea, un pic, la soare,
În loc de “Nu!”ea zise “Mai!”

CURTEZANUL SI EA
N-o sa-i faca primavara
Cu o floare, chiar de-i rara,
Nici cu un buchet macar,
Daca nu-i milionar.

REPROSUL FIULUI CATRE PARINTI
Azi, v-o spun asa...discret:
Daca-mi amintesc eu bine,
Când m-ati dat si la balet...
Nu prea va placea de mine!

”POLITETE”
-Doamna, nu va suparati,
Caut cam de mult o strada;
Zice-mi fara sa ma vada:
-Nu ma supar, cautati!


REDACTORUL SEF
Ziaristii mei, vreo zece,
Ar fi bine dac-ar sti:
De la slujba, sa nu plece
Mai-nainte de-a veni!

”COMPLIMENT”
Desi-ai ajuns un mare mahar,
Esti totusi un baiat de zahar,
Dar daca bei din nou ginars,
Devii degrab' de...zahar ars.

MÂNCATULEste scopul patru-al vietii
Astfel mi s-a spus odata;
Sunt în pragul batrânetii
Si-alte...n-am stiut vreodata!

LASITATE
Disputând paternitatea
Operei ce-au scris-o-n doi,
Când simtira-ostilitatea,
O negara amândoi.

UNUL BÂRFIT
Îl tratati cu bârfe dese,
Vreau, dar, sa-l cunosc si eu;
Sigur sunt în gândul meu,
Ca-are merite alese.

CONTRADICTIE
Un emfatic
Laudat
E ciudat
De simpatic.


1 2 3